Kies voor
de toekomst

Wij denken aan morgen, dus doen wij vandaag. Wij maken keuzes voor de Utrechters van nu én van de toekomst.

Stem 20 maart D66

Betaalbaar wonen moet voor iedereen mogelijk zijn: voor studenten en starters, gezinnen en ouderen. Veel mensen willen in onze provincie wonen, waardoor de prijzen stijgen. Daarom bouwt D66 nu al nieuwe huur- en koopwoningen binnen de bestaande steden en dorpen. Maar daarmee wordt nog niet aan de woningbehoefte voldaan. Ook locaties buiten stad komen daarom in beeld. Zo realiseren we voor iedereen een betaalbare woning.

D66 kiest in Utrecht voor duurzame energie. We wekken energie op met zon, wind en geothermie, en isoleren de huizen. Zo zijn we voor onze energie niet meer afhankelijk van fossiele brandstoffen en de grillen van buitenlandse regimes. De lucht wordt schoner en we zorgen voor een goed klimaat voor onze kinderen.

Utrecht is geen eiland. We wonen midden in Nederland, aan de rand van Europa, samen met miljarden anderen, op een kwetsbaar bolletje. Internationaal is Utrecht een voorbeeld voor gezond wonen in de stad. Maar we zijn er nog lang niet! Internationale uitwisseling van kennis en ervaringen biedt grote kansen voor een gezonde toekomst.

Bij D66 staat de fiets op nummer één, want fietsen is gezond en voorkomt files. We willen daarom meer fietssnelwegen en bewaakte stallingen. D66 stimuleert elektrisch rijden en wil het beste openbaar vervoer. Utrecht moet ook bereikbaar blijven voor mensen die geen alternatief hebben voor de auto. Zo zorgen we dat iedere Utrechter snel en veilig op haar bestemming komt.

Stem 20 maart D66

• Woont in Utrecht
    Bekijk profiel

Kies voor de toekomst - Verkiezingsprogramma 2019-2023

D66 maakt keuzes voor de Utrechters van nu én de toekomst. Wij kiezen voor woningen bouwen, voor schone energie opwekken en voor een goed netwerk van fietspaden zodat je snel en veilig op je bestemming aankomt. Provincie en stad moeten samenwerken voor een duurzame toekomst voor Utrecht. Zodat ook de Utrechters van de volgende generaties hier kunnen wonen, werken en zichzelf kunnen zijn.

Contact

Mirjam Brouwer is fractiemedewerker van de Utrechtse D66 Statenfractie. U kunt contact opnemen voor agendaverzoeken, het bijwonen van de fractievergadering en voor andere organisatorische en facilitaire vragen.
    Telefoonnummer: 030- 2582237
    Mailadres: D66@provincie-utrecht.nl
    Mirjam is op maandag-, dinsdag- en vrijdagochtend aanwezig.

Overig contact

Volg ons op social media