Actief worden voor D66

Wil je actief worden bij D66? Hier kan je daar meer informatie over vinden. Bij D66 staat, we zijn het aan onze stand verplicht, het leven lang leren voorop. Ook voor nieuwe leden geldt dit credo natuurlijk. Er zijn verschillende mogelijkheden voor nieuwe leden:

• Bijna iedere gemeente heeft een eigen vertegenwoordiging van de partij. Dit heet het afdelingsbestuur. Je kan hier alle afdelingen van D66 in de Regio Utrecht vinden. Je afdelingsbestuur kan je ook verder helpen, maar ook alle activiteiten en opleidingen in de afdeling zelf toelichten. Doe eens met een activiteit mee, of denk mee met je raadsfractie, en leer al werkende weg.
  • Ieder lid is welkom om aan te sluiten bij onze fractievergaderingen om kennis te maken met de D66 Statenfractie. Bekijk de agenda of neem contact op met fractiemedewerker Adriëtte Sneep. Bij haar kunt u ook terecht als u op een andere manier actief wil worden voor de D66 Statenfractie.
  • Kijk op de landelijke website van D66 Opleidingen. Daar vind je ook meer informatie over het opleidingsprogramma Route66 (voor young professionals tot midden 30), waarin je in twee jaar tijd de partij van binnen en van buiten leert kennen. Maar je vindt ook regelmatig Masterclasses in andere steden buiten de Regio Utrecht op die website. Of bekijk de regionale opleidingswebsite van D66 Regio Utrecht.
  • De Regionale Talentencommissie. Wil je eens een gesprek over wat er allemaal mogelijk is (op opleidingsgebied) binnen de partij, ook voor jou als nieuw lid, mail dan met de Regionale Talentencommissie. Zet je telefoonnummer in de mail, en de commissie maakt een afspraak met je om je ambities of opleidingsbehoeften door te spreken. Ook voor het Driebergentalentenprogramma is de Regionale Talentencommissie het voorportaal.

Jonge Democraten

De Jonge Democraten (JD) is met 6000 leden de grootste non-confessionele politieke jongerenorganisatie van Nederland. De JD is in 1984 opgericht in Amsterdam door een groep politiek geëngageerde jongeren (12 -30 jaar) die in lijn met D66 een nieuwe wind door de politiek wilden laten waaien.

De JD is geïnteresseerd in politiek in al haar facetten, hebben hun eigen mening en willen daar iets mee doen. Daarom organiseert zij talloze activiteiten variërend van thematische debatavonden, trainingen, excursies, maar ook borrels en andere gezellige evenementen, zoals beachvolleybalwedstrijden.

De Jonge Democraten zijn weliswaar verbonden met D66, maar denken altijd onafhankelijk en vragen aandacht om alles wat zij in de Nederlandse politiek anders willen zien, daarbij maakt de kleur van het voorstel niet uit. Met het ontwikkelen en uitdragen van toekomstgerichte ideeën speelt de JD haar eigen rol in het politieke spectrum, en dient zij om D66 scherp te houden.

Leden van D66 tot en met 27 jaar kunnen voor 25 euro per jaar zowel van D66 als van de JD lid worden (combi-lidmaatschap). De Utrechtse afdeling is zeer actief en organiseert bijna elke maandagavond haar activiteiten in de stad Utrecht. Hier is meer te vinden over de Jonge Democraten Utrecht.

Naar de website van de Jonge Democraten

Meer informatie

Heeft u vragen over talentontwikkeling bij D66? Stuur dan een bericht naar talentontwikkeling@d66.nl of neem contact op met het Landelijk Bureau D66 via 070-3566066.

Laatst gewijzigd op 30 juni 2017