Ruimte voor windmolens en zonneakkers mét breed maatschappelijk draagvlak

De mens veroorzaakt veel uitstoot van CO2. Veel te veel zelfs. Daardoor verandert ons klimaat. De gevolgen daarvan zijn nu al merkbaar en zullen alleen maar ernstiger worden als we niets doen. Daarom moet de provincie er alles aan doen om een bijdrage te leveren aan de ‘energietransitie’. Dat kan door ruimte te bieden aan windmolens en zonneakkers. Voor D66 is het daarbij wel heel belangrijk dat de inwoners van onze provincie het daarmee eens zijn: zonder breed maatschappelijk draagvlak komen we er niet.
We moeten ons daarbij niet blind staren op windmolens en zonnepanelen. De wetenschap staat niet stil. Ook andere mogelijkheden zoals gebruik van aardwarmte hebben veel potentieel en er worden ongetwijfeld allerlei technieken bedacht waar we nu nog nooit van hebben gehoord. Wij denken dat windmolens en zonnepanelen uiteindelijk ook maar tijdelijke oplossingen zullen zijn. Dat maakt ze misschien wel makkelijker te accepteren.

Laatst gewijzigd op 15 januari 2019