Marc de Droog

Statenlid

Utrecht

Portefeuilles: Mobiliteit en verkeer, milieu en duurzaamheid, gezond en veilig leefmilieu
Contactgemeenten:  Volgt
Naast Statenlid: Adviseur en onderzoeker bij Necker van Naem te Maarsbergen

Een provincie die besluiten neemt met het oog op samenhang, langere termijn, het goede leven en de leefbaarheid voor onze kinderen, die bijdraagt aan een sterke (kennis)economische basis, financieel duurzaam handelt, luistert naar burgers, ondernemers en gemeenten en met hen samenwerkt aan de mooiste provincie van Nederland. Dat is mijn ambitie!

Mijn naam is Marc de Droog, ben geboren in Leerdam en ben nu woonachtig in Utrecht met mijn vrouw en twee dochters. Ik ben een liefhebber van wielrennen en hardlopen door het mooie landschap van de provincie Utrecht. Daarnaast ben ik een liefhebber van wijn en lees graag filosofie. Ik heb werkervaring bij KPMG, Natuur en Milieu, Bureau Integriteitsbevordering Openbare Sector en werk nu als adviseur en onderzoeker bij Necker van Naem.

Mijn speerpunten? Allereerst het ontwikkelen van een lange termijn visie op groei. Groei heeft grenzen voor het landschap en hoe wij onze provincie inrichten. Hoe gaan we om met onze schaarse ruimte? Hoe zorgen we ervoor dat de provincie die mooie provincie blijft en kunnen we die nog mooier maken? Verder wil ik me inzetten voor aantrekkelijkere debatten en leesbare stukken, zodat niet alleen wij als Statenleden met het provinciebestuur in gesprek kunnen, maar ook de rest van onze inwoners. Ik wil me daarom de komende jaren inzetten om samen met burgers, ondernemers en gemeenten slimme verbindingen te maken, zodat de provincie Utrecht een mooie en leefbare Euregio zal zijn en blijven.

Statenlid

Meer van Marc de Droog