zondag 10 juni 2018

Marc de Droog tot lijsttrekker verkozen!

Marc de Droog is door de leden van D66 provincie Utrecht verkozen tot lijsttrekker voor de verkiezingen van provinciale staten in maart 2019.

Marc de Droog: Wat ontzettend gaaf dat jullie mij hebben gekozen als lijsttrekker voor de provinciale statenverkiezingen in 2019. Ik heb er zin in! Laten we doorpakken: een betrokken D66, groen, innovatief en inclusief, met ruimte voor vertrouwen en aandacht voor mensen. Daar gaan we voor!

De leden van D66 konden van 20 mei tot 3 juni via e-voting hun stem uitbrengen. Zij hadden keuze uit 2 kandidaten die het lijsttrekkerschap op zich wilden nemen.

Kandidaten en het verkiezingsprogramma

Van 1 juni tot 12 augustus kun je je voor de kandidatenlijst aanmelden. Ook kun je meewerken aan het verkiezingsprogramma. Marc de Droog: ‘Heb je zelf ambitie voor de lijst, wil je meeschrijven of heb je goede voorbeelden hoe wij de verbinding maken of kunnen maken met mensen in de provincie? Laat het mij of het bestuur dat dan weten! Samen gaan we voor een mooi resultaat! Doe je mee?’

De volledige voorlopige kandidatenlijst wordt medio augustus bekend. Daarna kunnen de leden via e-voting hun stem uitbrengen en volgt de definitieve kandidatenlijst. Het concept verkiezingsprogramma wordt op 15 september op het regiocongres gepresenteerd.