vrijdag 25 mei 2018

Infoavond Statenlidmaatschap

Wat is de rol van de Utrechtse Staten op het gebied van woningbouw? Heeft een Statenlid invloed op het busvervoer? Hoe kan een Statenlid zich inzetten voor regionale economische kansen? Of wil je meer weten over de praktische kant van het Statenlidmaatschap. Want hoeveel tijd kost dat eigenlijk en waar besteed ik die tijd aan? En worden er werkbezoeken en excursies georganiseerd voor Utrechtse Statenleden?

Kortom, ben je nieuwsgierig naar de provinciale politiek en wil je meer weten over het werk van een Statenlid? Op woensdag 13 juni vertelt Ivo Thonon, oud-Statenlid en oud-medewerker Landelijk Bureau, over het inhoudelijke werk én de praktische kant van het werk als Statenlid.

Het doel van de avond is om de aanwezige leden te informeren en inspireren zich kandidaat te stellen voor de verkiezingen van Provinciale Staten 2019.

Het programma is als volgt:

• 19:30-20:00  Inloop
  • 20:00-20:30  Waar gaat de provincie over? (beleidsterreinen, begroting, waar neemt de provincie het  stokje van gemeenten over/waar begint het Rijk)
  • 20:30-21:30  Hoe is het om Statenlid te zijn (praktische zaken zoals tijdsinvestering en tijdsbesteding, hoe is de sfeer, wat verdient het, enz.)
  • 21:30-22:30  Borrel met D66 Statenleden.

Heb je interesse dan kun je je aanmelden door een bericht te sturen naar Ivo Thonon: ivothonon@gmail.com.

De bijeenkomst is in het Provinciehuis Utrecht (Archimedeslaan 6), op de eerste verdieping in de Commissiekamer.