dinsdag 20 maart 2018

Oproep: Kandidaatstelling Lijsttrekker PS19 geopend

Op 20 maart 2019 vinden de verkiezingen voor de Provinciale Staten van Utrecht plaats.
D66 Provincie Utrecht is daarom op zoek naar leden die zich kandidaat willen stellen voor de lijst, te beginnen met de lijsttrekker. U kunt zich vanaf donderdag 22 maart 2018 tot uiterlijk zondag 22 april 2018, 10.00 uur als kandidaat-lijsttrekker aanmelden bij de Provinciale Staten VerkiezingsCommissie.

Aanmelding en voorwaarden

Op 22 februari 2018 stelde de Algemene Regiovergadering het profiel voor de functie van lijsttrekker vast, deze vindt u hier.

Aanmelden doet u via het kandidaatstellingsformulier. In dit formulier zijn ook een toelichting, de voorwaarden voor kandidaatstelling, verdere instructies en enkele spelregels opgenomen.

Ook dient u bij uw kandidaatstelling tenminste 25 ondersteunende verklaringen (door middel van naam/lidnummer/handtekening) van stemgerechtigde leden te overleggen. Het formulier voor ondersteuningsverklaringen vindt u hier.

Verkiezing van de lijsttrekker

De verkiezing van de lijsttrekker geschiedt – conform het besluit  van de Algemene Regiovergadering van 22 februari 2018 – door middel van e-voting. De verkiezing start op zondag 20 mei 2018 en sluit op zondag 3 juni 2018.

Alle stemgerechtigde leden ontvangen te zijner tijd van of namens Provinciale Staten VerkiezingsCommissie een uitnodiging voor het uitbrengen van hun stem.