woensdag 18 mei 2016

D66 viert 50-jarig jubileum fietsend door de provincie Utrecht

D66 bestaat 50 jaar en viert dat met een driedaagse fietsestafette van 20 tot 22 mei. Door Nederland vinden 12 parallelle fietsestafettes plaats; één in elke provincie. Het 50-jarig jubileum wordt zo op een duurzame en vrolijke manier gevierd met D66-afdelingen en het hele land. Onderweg worden bezoekjes gebracht aan D66-leden van het eerste uur en wordt er gezamenlijk teruggeblikt op de afgelopen 50 jaar.

D66-leider Alexander Pechtold: “Ik ben ontzettend trots op wat D66 heeft bereikt de afgelopen 50 jaar. In 1966 liet D66 een vernieuwend en vooruitstrevend geluid horen en dat doen we nog steeds. Ik heb de partij zien groeien en mede door de inzet van D66 het politieke landschap zien veranderen. 50 jaar later is D66 niet meer weg te denken uit de politiek!”.

Lokale helden

In de provincie Utrecht wordt het 50-jarig jubileum van D66 ook gevierd. In de provincie Utrecht neemt D66 met 20 gemeentelijke afdelingen en de provinciale afdeling deel aan de fietsestafette. Al fietsend door de provincie Utrecht wordt onder andere teruggeblikt op wat D66 in de gemeente heeft bereikt. Dit was niet gelukt zonder hulp en steun van lokale bewoners. Daarom wil D66 lokale helden uit blijk van waardering deze dag extra in het zonnetje zetten. Statenlid Ayla Schneiders, initiatiefnemer voor de fietstocht in de provincie Utrecht: “Politiek moet dicht bij de mensen staan, daarom willen wij zoveel mogelijk mensen in onze provincie opzoeken, met ze in gesprek gaan en ze bovenal in het zonnetje zetten!”  In 20 gemeenten over de loop van drie dagen trakteert D66 op taart. Kom dus allen!

• Evenement:               D66 50-jarig jubileum fietsestafette
  • Datum:                       20-22 mei
  • Locatie(s) en route:
    • Vrijdag: Utrecht, Stichtse Vecht, Ronde Venen, Woerden, IJsselstein, Vianen, Nieuwegein en Utrecht
    • Zaterdag: Utrecht, Bunnik, Houten, Wijk bij Duurstede, Utrechtse Heuvelrug, Rhenen en Veenendaal
    • Zondag: Veenendaal, Leusden, Amersfoort, Soest, Baarn, Eemnes, De Bilt, Zeist en Utrecht