donderdag 31 maart 2016

D66 blikt met theatervoorstelling vooruit op nieuw cultuurprogramma

Alexander Pechtold leidt Theatervoorstelling ‘Kunsthart’ in

Op initiatief van D66 en de Jonge Democraten Utrecht vindt op 24 april de theatervoorstelling ‘Kunsthart’ plaats. Utrecht krijgt nog één keer de kans om het theaterstuk van Mugmetdegoudentand te zien. D66 fractievoorzitter en cultuurwoordvoerder Alexander Pechtold leidt de voorstelling in.

Cultuur voor iedereen

De kritische en humoristische voorstelling Kunsthart geeft een beeld van de Nederlandse volksaard en de verhouding van verschillende mensen tot de kunsten. De voorstelling wordt georganiseerd door het Utrechtse raadslid Aline Knip en Statenlid voor de provincie Utrecht Ayla Schneiders.

Ayla Schneiders: ‘We nodigen politici, kunstenaars, schrijvers en andere geïnteresseerden uit om samen met ons naar deze voorstelling te kijken.’ Alexander Pechtold: “We willen met deze voorstelling een ontmoeting faciliteren tussen iedereen die iets met kunst en cultuur heeft en daar zijn of haar mening over wil delen.”

Over Kunsthart

De voorstelling bestaat uit drie verschillende delen met als thema het spanningsveld tussen politiek en cultuur. NRC schrijft over de voorstelling: “In de regie van Lineke Rijxman krijgt de toeschouwer een ontluisterende blik achter de schermen van belangrijke politieke beslissingen op kunstgebied. Rijxman en schrijver Nathan Vecht laten op treffende, humoristische wijze het ongemakkelijke huwelijk zien tussen kunst en politiek.” Lees hier de gehele recensie.

Programma en kaarten

Datum: 24 april om 15:30 (inloop) en 16:00 (aanvang)

Locatie: Het Huis Utrecht, Boorstraat 107, 3513 SE te Utrecht

Kaarten en meer informatie: http://bit.ly/22r2uXB