maandag 21 december 2015

Verslag Symposium Ruimtelijke Ordening

Op 14 november jongstleden werd in Amersfoort het symposium “Ruimtelijke ordening, een nieuwe orde?” georganiseerd door D66 Raadslid Noëlle Sanders.

Tijdens deze dag werden de volgende vragen behandeld. Hoe ga je om met de enorme complexiteit aan afwegingen bij de ruimtelijke planvorming van tegenwoordig? Die vraag vormt voor zowel politici als bestuurders een hele uitdaging. Moet je uitgaan van lange termijn visies of juist niet? Welke prioriteiten kies je? Eerst gedegen onderzoeken doen of gewoon eens beginnen en dan maar kijken waar het schip strandt? En hoe ga je dan om met de regels en afspraken? Wie moet er in de besluitvormingsprocessen betrokken worden, wat werkt en wat niet? Hoe weeg je al die verschillende belangen?

Van dit symposium is bijgevoegd verslag gemaakt. Nuttig voor iedereen die meer wil weten over ruimtelijke ordening en die antwoord zoekt op bovenstaande vragen. Het verslag is hier te downloaden.