zaterdag 26 juni 2010

Geslaagd midzomernachtdiner Soesterberg

Woensdagavond 23 juni vond op vliegbasis Soesterberg het midzomernachtdiner van de provincie Utrecht plaats in het kader van de landschapscampagne “Lekkerder in het landschap”. Met de campagne wil de provincie de unieke Utrechtse landschappen onder de aandacht van jongeren brengen.
StreekproductenD66-statenlid Ralph de Vries werd tijdens dit evenement vergezeld door Ilse Mulder en Anouk Burgman (beiden 13 jaar) uit Hollandsche Rading. Naast een ritje per golfwagen en het bekijken van startende en landende zweefvliegtuigen, genoten ze van een uitgebreid diner dat voor 85% uit Utrechtse streekproducten bestond. Producten als kweepeer-appelsap uit het Krommerijngebied, kaas uit de Lopikerwaard, gedroogde worst uit Kamerik en diverse groenten van de biologische zorgboerderij in Maarschalkerweerd, Utrecht.
130 jongerenHet diner vond plaats langs de 3 km lange start- en landingsbaan bij één van de shelters, waar in het verleden straaljagers werden gestald. ROC Utrecht verzorgde de catering en bediening. Kortom, een geslaagd midzomernacht diner, niet alleen vanwege het heerlijke eten, maar ook vanwege het heerlijke weer en de 130 jongeren die aanwezig waren.