donderdag 1 april 2010

Discussie over nieuw provinciehuis laait opnieuw op

Het is nog helemaal niet zeker of het huidige Provinciehuis op termijn te weinig ruimte biedt. Dat stelde D66-fractievoorzitter Ralph de Vries gisteren in een interview met RTV Utrecht. Samen met Petra Doornenbal (CDA) werd hij geïnterviewd over de jaarlijkse kosten van het gebruik van het Fortis-pand als nieuw provinciehuis.
Rond die begrote kosten is de discussie opnieuw opgelaaid. Provinciale Staten hebben besloten om het Fortis-pand als nieuw Provinciehuis in gebruik te nemen. In een vertrouwelijke brief van de ondernemingsraad van de provincie zou informatie staan over een overschrijding van de begrote jaarlijkse kosten. De CDA-fractie heeft daarover schriftelijke vragen gesteld.
Minder ambtenaren'Ik heb er mijn twijfels over of het huidige Provinciehuis te klein is', zei Ralph de Vries gisteren in een nieuwsuitzending van RTV Utrecht. 'We gaan binnenkort een kerntakendisucssie voeren, dat zou kunnen inhouden dat je veel dingen niet meer gaat doen als provincie, en dat er dan minder ambtenaren nodig zijn.'
Volgende week beantwoordt Gedeputeerde Staten de vragen die de CDA-fractie stelde over de jaarlijkse kosten.
Bekijk de uitzending van RTV Utrecht